مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 05:502023-12-12اجتماعي

چله خدمت | احداث تله کابین، پیشرانی برای رونق گردشگری در گلستان


مانع زدایی دولت سیزدهم برای احداث تله کابین در علی آبادکتول و گرگان، اقدامی شایسته از سوی دولت سیزدهم برای تحول اقتصاد گردشگری در گلستان و زدودن غبار محرومیت در این دیار سرسبز است.

- خبرگزاری فارس- استان گلستان: گلستان با وجود داشتن جاذبه های مختلف گردشگری در بخش های طبیعی تاریخی مذهبی در زمره استان های گذر گردشگری قلمداد می شود و معمولا سالانه تا 20 میلیون نفر مسافر از زائرین ثامن الحجج (ع) از این مسیر برای رسیدن به مشهد مقدس استفاده کرده یا اهالی خراسانات برای رسیدن به گیلان و مازندران از دیار گلستان عبور می کنند.

سال ها است مدیران گلستان در پی آن هستند تا این منطقه را از محل عبور گردشگران به مقصد گردشگری تبدیل کنند برای تحقق این رویکرد راهبردهای متعددی طراحی شده که یکی از آنها احداث تله کابین در استان است در این بین شهرهای گرگان و علی آبادکتول نسبت به سایر مناطق استان، آستین همت را زودتر بالا زده و در این مسیر پیشرفت های حاصل شده است و کار در مراحل نهایی و اجرایی شدن قرار دارد.

مسئولان علی آبادکتول در اوایل دولت سیزدهم نخستین مجوز نهایی احداث تله کابین در گلستان را تحصیل کردند و اگر برخی چالش های حقوقی بین بانیان تله کابین و شهرداری علی آباد وجود نداشت، تاکنون بخش هایی از این پروژه اجرایی می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چله خدمت | احداث تله کابین، پیشرانی برای رونق گردشگری در گلستان

چله خدمت | احداث تله کابین، پیشرانی برای رونق گردشگری در گلستان